4 Eylül 2012 Salı

Aynı Büyümüyor Herkes

           Çok öfkeliyim çok. Nerelere koyacağımı, onunla ne yapacağımı bilemediğim koca bir duygu yumağı var sanki içimde. "Sanki" diyorum bak dikkatini çektiyse zira bazen varlığından haberdar olamadığım duygularımın hayatımı nasıl da etkilediğinin sonradan farkına varıyorum. Yan odada yaramazlık yapan küçük bir çocukla karşılaşıyorum bugünlerde. İki seçenek var önümde ya çocuğu kucaklayıp gülümseyerek ne yaptığını soracağım ya da kulağından tutup cezasını çekmesi için başka bir odaya götüreceğim. Malesef bulduğum çocuğu sevemiyorum bir türlü, yapmak istememe rağmen kucağıma alıp sakinleştiremiyorum onu.
         İnsanın kendisiyle karşılaması epey geç bir zamana tekabül ediyor. Artık buna görülecek tablonun nahoşluğunun yarattığı korku mu yoksa ortaya çıkan "oradan oraya koşuşturan duyguyla" ne yapacağını bilememe tereddütü mü sebep oluyor bilemiyorum ama sonradan aslında en kolay olan kısmın kendinle ilk karşılaşma anın olduğunu anlıyorsun. Sonrasında bir şekilde var olan "Sen" ile ne yapacağın ise en korkutucu, yıldırıcı hatta mutsuz edici kısmı sanki. Ben şuan "ben" ile karşılaşma aşamasını yeni atlatanlardanım. Gördüğüm tablo ile ne yapacağımı bilemediğimden yaralı hayvanlar gibi sağa sola saldırıyorum umutsuzca yardım edilmeyi umarak. Bağıramıyorum, ağlayamıyorum, anlatamıyorum, anlamlandıramıyorum, gülüp geçemiyorum. Biliyorum bir zaman sonra yan odadaki çocuğa sahip çıkmayı başaracağım, ama işte asıl beni mutsuz eden de bu. O çocuğu kucağıma alıp sakinleştirmeye benim ne hakkım var, senin ne hakkın var Allah aşkına? Onu anlayabilir miyiz ki bu saatten sonra, yaralarını sarsak bile izi kalmaz mı o yaraların? Ne hakkımız var onu iyi yapmaya, onu kimi zaman korkup ağladığı kimi zaman ise oynadığı o küçük dünyasından çıkartmaya? Peki ben kendi hakkım olmadığını düşünüp sadece o çocuk için ağlarken sen hangi cüret ile hala o çocuğun sana itaat etmesini, destek olmasını bekliyorsun? Bu bencillik değil mi? Belki o çocuğu zamanında senden koruyamadım ama şu saatten sonra daha fazla zarar vermene de izin vermem bunu iyi bilesin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder